пʼятницю, 5 березня 2010 р.

Крохмаль В.М. Сучасні методики підвищення ефективності корекційного впливу при різних мовленнєвих порушеннях дітей дошкільного віку

Робота консультаційного пункту протягом 2011 року для логопедів дошкільних навчальних закладів буде проходити за напрямком "Сучасні методики підвищення ефективності корекційного впливу при різних мовленєвих порушеннях дітей дошкільного віку".
"Специфіка та складність логопедичної роботи зумовлені наданням корекційної допомоги дітям різного віку, різноманітністю порушень мови та причин їх виникнення, роллю та значенням повноцінної комунікативної функції мови людини для іі загального розвитку та навчання, формування характеру й участі в працьовитому й людському житті.
Педагогічна практика показує, що сучасний вчитель-логопед повинен швидко орієнтуватися в незвичайних ситуаціях, бути професійно і психологічно готовим до постійного оновлення засобів коррекційно-педагогічної роботи, форм і методів організації особистої діяльності, а також працювати в постійному пошуку унікальних, прогресивних методик, технологій, інтерактивних методів в корекційно-педагогічній роботі.
Бажання змінити, зробити роботу вчителя-логопеда більш ефективною, зумовило взяти напрямком консультаційного пункту на цей рік сучасні методики роботи при різних мовленнєвих порушеннях дітей дошкільного віку. Серед них, найбільш популярніми є комп’ютерні технології. В рамках роботи консультаційного пункту передбачається ознайомлення з організацією і методикою роботи з існуючими комп’ютеризованими розробками та програмами.
Вивчивши та проаналізувавши, існуючи сучасні комп’ютерні методики, пропоную ознайомлення і використання в работі наступних:
- спеціалізована комп’ютерна технологія «Ігри для Тигри», призначена для корекції загального недоразвинення мовлення у дітей середнього та старшого дошкільного віку;
- універсальний комп’ютерний комплекс з корекційно-розвивальною програмою «Живий звук», призначений для ефективного розвитку мовлення та когнітивних навичок дитини, що має сенсорні та інтелектуальні порушення, а також порушення мовлення різного ступеню тяжкості та походження;
- авторська комп’ютерна корекційно-діагностична психолого-педагогічна програма «Цицерон. ЛОГО диакорр 1» для діагностики, профілактики порушень, корекції та розвитку вищих психічних функцій та мовлення у дітей дошкільного, молодшого шкільного віку;
- комп’ютерний логопедичний тренажер «Дельфа – 142», комплексна різностороння програма для корекції різних сторін усного та письмового мовлення дітей. Тренажер дозволяє працювати з будь-якими мовними одиницями від звуку до тексту, вирішувати різноманітні логопедичні задачі: від корекції мовного дихання та голосу до розвитку лексико-граматичної сторони мовлення, внести ігрові моменти в процес корекції мовних порушень, багаторазово дублювати необхідний тип вправ і мовний матеріал, використовувати різноманітний стимульний матеріал, працювати на різних рівнях складності в залежності від можливостей дитини;
- сурдологопедичний тренажер «Дельфа - 130» призначений для формування мовлення у дітей і дорослих, а також для формування мовлення у глухих та слабочуючих. За допомогою сурдологопедичного тренажеру можно працювати над корекцією та розвитком мовного дихання, над усуненням назального відтінку голосу, над корекцією та автоматизацією мовлення голосних та приголосних;
- програмно-апаратний комплекс «Видима мова III». Він призначений для корекційно-розвивальної роботи з дітьми, які мають порушення звуковимови, голосоутворення, слуху, порушення сенсомоторних функцій мови;
- а також багато інших комп’ютерних ігор для розвитку та корекції порушень мовлення.
Представлені комп’ютерні технології є цілісними, системними програмними продуктами. Ком’ютер на логопедичних заняттях вчителів-логопедів – це допоміжний засіб, який активізує корекційну роботу, де у процесі гри дошкільник має можливість долати мовленнєві порушення, розвивати мовлення, логіку, інтелект. Використання комп’ютера в логопедичній роботі дозволяє займатися з декількома групами дітей одночасно сприяє активізації мимовільної уваги, підвищенню мотивації до навчання, розширенню можливостей роботи з наочним матеріалом, що сприяє досягненню поставленної мети і вирішенню задач на логопедичних заняттях і загалом оптимізує роботу логопеда на занятті. Комп’ютерні технології дають можливість проводити більшість занять в ігровій формі, а гра є основною діяльністю дітей дошкільного віку.

Немає коментарів:

Дописати коментар